Categories: مقالات

گروه درمانی در مشهد

در مرکز مشاوره  کلینیک دکتر کریمی نسب  گروه درمانی در مشهد و مشاوره دوعنصری هستند که می توانند دربهبود روح وروان مراجعه کنندگان تاثیر بسزایی به شکلی خلاقانه تجربه می شود

گروه درمانی در مشهد در کلینیک دکتر افسانه کریمی نسب  با دستاوردهای علمی وتجربیات فراوان دکتر افسانه کریمی نسب با روشهای نوین که هدف آن بهبود روانی مراجعه کننده به عبارتی دیگر هموطنان عزیزمان است را هدایت می کند

به روش نوین توسط این گروه درمانی در مشهد ، که می توان شاهد پیشرفت های چشمگیر وشگفت انگیز در زندگی شخصی افراد مراجعه کننده هستیم

گروه درمانی چیست؟

گروه درمانی یک فضایی عالی برای اقرادی است که با مشکلاتی مشابه روبرو هستند وبه دنبال راه حل های مشترک برای وضعیت بهترخود می باشند دراین گروه ها، اعضا با همدیگر تجربیات خود را درمیان می گذارند واز نظرات وتجربیات دیگران استفاده می کنند این جلسات به افراد کمک می کند تا خود را بهتر شناخته و تغییرات مثبتی در زندگی خود ایجاد کنند

نحوه اجرای گروه درمانی در کلینیک روانشناسی دکتر افسانه کریمی نسب

اجرای گروه درمانی در این کلینیک یک تجربه متفاوت می باشد با اتکای به دانش وتجربه ی حرفه ای دکتر کریمی نسب ، اعضای گروه درمانی با فضایی گرم مواجه می شوند وتمرکز این گروه ها بیشتر برروی ایجاد ارتباطات سالم وارتقای روابط فردی می باشد تا اعضای گروه بتوانند بهترین پتانسیل خود را دربهبود روانشناسی وارتقای عوامل روانشناختی خود داشته باشند

همچنین این فضایی است که اعضای گروه در آن با انرژی مثبت و اعتماد به نفس بیشتری به خدمات کلینیک تابع شده وبتوانند به شکوفایی درونی خود نزدیک تر شوند

یک جلسه درمان گروهی معمولا چگونه پیش می‌رود؟

در بسیاری از موارد، گروه در اتاقی ملاقات می‌کنند که صندلی‌ها در یک دایره بزرگ چیده شده‌اند تا اعضا بتوانند هر فرد دیگری را در گروه را به راحتی ببینند.

یک جلسه ممکن است با معرفی اعضای گروه و به اشتراک گذاشتن دلیل حضورشان در گروه شروع شود. اعضا همچنین ممکن است تجربیات و پیشرفت خود را از آخرین جلسه به اشتراک بگذارند.

نحوه دقیق اجرای جلسه و هرگونه فعالیت گروه درمانی تا حد زیادی به اهداف گروه و سبک درمانگر بستگی دارد.

برخی از روانشناس ها ممکن است یک سبک آزادتر از گفتگو را تشویق کنند، که در آن هر یک از اعضا به دلخواه خود شرکت می کنند. سایر روانشناس ها برای هر جلسه برنامه خاصی دارند که ممکن است شامل تمرین مهارت‌های جدید با سایر اعضای گروه باشد.

بهترین گروه درمانی درمشهد کجاست؟

گروه درمانی نوعی تراپیست، که شامل یک یا چند روانشناس می شود که همزمان با چند فرد کار می کنند. این نوع درمان به طور گسترده در مکان‌های مختلف از جمله مراکز درمان خصوصی، بیمارستان‌ها، کلینیک‌های سلامت روان و مراکز اجتماعی در دسترس است.

این نوع درمان گاهی به تنهایی استفاده می شود، اما معمولاً در یک برنامه درمانی جامع که شامل تراپی فردی نیز می شود، ادغام می شود.

برای درک بهتر مفهوم تراپی و روان درمانی مقاله تراپی چیست و چرا خوبه و ۴ نوع آن را بخوانید.

انواع گروه درمانی:

گروه درمانی را می توان بسته به وضعیت سلامت روانی که برای درمان آن در نظر گرفته شده و همچنین روش بالینی مورد استفاده در طول درمان به انواع مختلفی طبقه بندی کرد. رایج ترین انواع آن عبارتند از:

گروه های رفتاری شناختی که برای شناسایی و تغییر الگوهای تفکر نادرست یا تحریف شده، پاسخ های عاطفی و رفتار متمرکز هستند.

گروه های بین فردی که بر روابط بین فردی و تعاملات اجتماعی تمرکز می کنند، از جمله اینکه چقدر از دیگران حمایت می کنید و تأثیر این روابط بر سلامت روان متمرکز است.

گروه‌های روان‌آموزشی که بر آموزش مراجعان در مورد اختلالات و راه‌های مقابله با آن‌ها تمرکز دارند. اغلب بر اساس اصول رفتار درمانی شناختی (CBT) اداره می‌شوند.

گروه‌های توسعه مهارت‌ها که بر بهبود مهارت‌های اجتماعی در افراد مبتلا به اختلالات روانی یا ناتوانی‌های رشدی تمرکز دارند.

گروه های حمایتی که طیف گسترده ای از مزایا را برای افراد مبتلا به انواع شرایط سلامت روان و همچنین عزیزانشان فراهم می کند.

گروه ها می توانند به کوچکی سه یا چهار باشند، اما جلسات گروه درمانی اغلب شامل حدود هشت تا ۱۲ نفر می شود (اگرچه ممکن است شرکت کنندگان بیشتری داشته باشند).

این جلسات گروهی معمولاً یک یا دو بار در هفته، یا بیشتر، به مدت یک یا دو ساعت ملاقات می کنند برگزار می‌شوند.

این جلسات ممکن است آزاد یا خصوصی باشند. تفاوت در این است که در جلسات آزاد شرکت کنندگان جدید می توانند در هر زمان به گروه بپیوندند.

فعالیت های گروه درمانی

فعالیت های رایج این جلسات می تواند شامل موارد زیر باشد:

فعالیت های یخ شکن که به اعضای گروه کمک می کند با یکدیگر آشنا شوند. فعالیت‌های قدردانی مانند ترسیم جنبه‌های مختلف زندگی‌شان که از آنها سپاسگزار هستند.
فعالیت های اشتراک گذاری که در آن اعضای گروه از یکدیگر سؤال می پرسند. فعالیت های نوشتاری رسا که برای کشف تجربیات و احساسات مرتبط با آن رویدادها انجام می شوند.
فعالیت های تجسم که برای کمک به افراد برای تعیین اهداف و برنامه ریزی برای انجام آنهاست.

گروه درمانی مناسب چه کسانی است؟

گروه تراپی برای درمان طیف گسترده ای از شرایط استفاده می شود، از جمله:

علاوه بر شرایط سلامت روان، گروه درمانی مبتنی بر CBT به افراد کمک می کند تا با موارد زیر کنار بیایند:

  • مدیریت خشم
  • درد مزمن
  • بیماری مزمن
  • استرس مزمن
  • طلاق
  • خشونت خانگی
  • اندوه و فقدان
  • مدیریت وزن

مزایا گروه درمانی مشهد:

گروه تراپی چندین مزیت دارد.

۱.حمایت، ایمنی و تشویق

گروه درمانی به افراد اجازه می دهد تا از حمایت و تشویق سایر اعضای گروه بهره مند شوند. افرادی که در گروه شرکت می‌کنند می‌توانند ببینند که دیگران در حال گذراندن شرایط مشابه هستند، که می‌تواند به آنها کمک کند کمتر احساس تنهایی کنند.
این تنظیمات به افراد اجازه می‌دهد تا رفتارها و اقداماتی را در محدوده ایمنی و امنیت گروه تمرین کنند.

۲. مدل سازی نقش

اعضای گروه می توانند به عنوان الگو برای سایر اعضای دیگر باشند. با مشاهده فردی که با مشکل کنار می آید، سایر اعضای گروه می توانند ببینند که امیدی برای بهبودی وجود دارد.

همانطور که هر فرد پیشرفت می کند، به نوبه خود می تواند به عنوان یک الگو و شخصیت حمایت کننده برای دیگران باشد. این می‌تواند به تقویت احساس امید و موفقیت کمک کند.

۳. بینش در مورد مهارت های اجتماعی

با کار با یک گروه، تراپیست می تواند به طور مستقیم ببیند که هر فرد چگونه به افراد دیگر واکنش نشان می دهد و در موقعیت های اجتماعی چگونه رفتار می کند. با استفاده از این اطلاعات، تراپیست می تواند بازخورد ارزشمندی را به هر مراجعه کننده ارائه دهد.

۴. توان مالی

گروه تراپی اغلب بسیار مقرون به صرفه است. روانشناس می‌تواند به جای تمرکز بر یک مشتری در یک زمان، وقت خود را به گروه بزرگ‌تری از افراد اختصاص دهد که این امر هزینه شرکت‌کنندگان را کاهش می‌دهد.
در حالی که هزینه ها بسته به عوامل مختلفی متفاوت است، برآوردها نشان می‌دهد که هزینه های گروه درمانی به طور متوسط نیم تا یک سوم کمتر از درمان فردی است.

اثربخشی گروه درمانی

گروه درمانی می تواند برای افسردگی موثر باشد. در مطالعه‌ای که در سال 2014 منتشر شد، محققان افراد مبتلا به افسردگی را که درمان‌های رفتاری شناختی گروهی (CBT) دریافت کردند، را تجزیه و تحلیل کردند.

آنها دریافتند که ۴۴% از بیماران بهبود قابل توجهی داشتند. با این حال، نرخ ترک درمان برای درمان گروهی بالا بود، زیرا تقریباً از هر پنج بیمار یک نفر درمان را ترک کرد.

دیگر اختلالاتی که درمان گروهی بر آن موثر است:

  • اختلال دوقطبی
  • اختلال وسواس اجباری (OCD)
  • اختلال هراس
  • فوبیای اجتماعی
  • اختلال مصرف مواد

چگونه درمان گروهی را شروع کنیم؟

اگر احساس می کنید که ممکن است نیاز باشد شما یا کسی که دوستش دارید از درمان گروهی بهره مند شوید، مراحل زیر را شروع کنید:

۱) برای توصیه بهترین نوع گروه درمانی برای شرایط خود با یک پزشک مشورت کنید.

۲) ترجیحات شخصی خود را در نظر بگیرید، از جمله اینکه آیا یک جلسه گروهی آزاد یا خصوصی برای شما مناسب است. همچنین می‌توانید گروه تراپی را به صورت آنلاین بررسی کنید.

۳) با بیمه درمانی خود تماس بگیرید تا ببینید آیا جلسات را تحت پوشش قرار می دهند یا خیر، و اگر چنین است، چند جلسه در سال را پوشش می دهند.

شما برای شرکت در جلسات گروه درمانی مشهد می‌توانید به کلینیک روانشناسی کریمی نسب مراجعه کنید. همچنین مهم است که در نظر بگیرید که آیا گروه درمانی به تنهایی کافی خواهد بود یا به کمک اضافی در قالب فردی و/یا دارویی نیاز دارید.

گروه درمانی بهتر است یا درمان انفرادی

گروه درمانی یک روش موثر برای کمک به افراد در بهبود مشکلات  می باشد . اعضای گروه همدیگر را پشتیبانی می کنند و ایده ها و تجربیات خود را به اشتراک می گذارند که می تواند به همدیگر کمک کند.

درمان انفرادی فرصتی برای فرد است تا به آرامش و درک عمیق تری از خود بپردازد. بنابراین، انتخاب بین گروه درمانی و درمان انفرادی وابسته به نیازها و موقعیت هر فرد است

اهمیت گروه درمانی در بهبود سلامت روان

گروه درمانی همواره یکی از روش های موثر وقدرتمند در بهبود سلامت روان است که در کلینیک روانشناسی دکتر افسانه کریمی نسب  ازاهمیت زیادی برخوردار است

در این محیط صمیمی ،افراد با مشکلات مشابه فرصتی را برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و پشتیبانی از بگدیگر دارنداین ارتباط بین اعضاء باعث افزایش اعتماد به نفس وکاهش احساس تنهایی می شود و باراه حل هایی موثر در مسائل روانشناخنی آشنا می شوند بنابراین گروه درمانی یک ابزار مهم و ارزشمند در بهبود سلامت روان ورشد شخصیتی افراد می باشد .

روش ها وتکنیک های مورد استفاده درگروه درمانی

در این کلینیک روشهای وتکنیک های متنوعی را برای ارتقا روحبه وسلامت درمانی بیماران استفاده می شود این گروه ها با ترکیب روش ها ومتدهای درمانی مختلف مانند مشاوره فردی وگروهی ، هنر درمانی ، ورزش وتمرینات ذهنی مانند مدیتیشن وتنفس عمیق به افراد کمک می کنند تا مشکلات خود را بهبود بخشیده و نقطه تعادل وخوشبختی در زندگی را تجربه کنند

در این گروه ها همکاری وپشتیبانی با یکدیگر می تواند احساس اعتماد و ارتباط مفید با سایر اعضاء ایجاد انگیزه برای تغییرات مثبت از جمله عوامل مهمی هستند که می تواند به شرکت کنندگان درجهت رشد وبهبود خود کمک کند

مزایای شرکت  در  جلسات گروه درمانی  برای مراجعین کلینیک دکتر افسانه کریمی نسب

مزایای شرکت درجلسات گروه درمانی در این کلینیک را می توان به  بهبود روابط شخصیتی ، افزایش انگیزه و حس اعتماد به نفس  را می توان اشاره کرد. این جلسات همچنبن به شما کمک می کند تا احساس تنهایی کمتری کرده وبا دیدگاه های مختلف دیگران آشنا شوید

علاوه براین ، در این جلسات شما از تجربیات دیگران استفاده کرده و دیدگاه های خود را ارتقاء داده

وبه بهبود جسم وروح خود کمک کرده و در جهت به اهدافتان در زندگی گام موثری بردارید.

تجربه های موفق بیماران درگروه درمانی  کلینیک دکتر افسانه کریمی نسب

تجربه های موفقی که بیماران در گروه درمانی کلینیک دکتر افسانه کریمی نسب داشتند همیشه موضوعی جذاب بوده است .

در این گروه درمانی بیماران فرصت دارند تا احساسات وتجربیات خود را با دیگران به اشتراک گذاشته واز تجربیات همدیگر استفاده کنند. این فضا ، فرصتی برای رشد وتغییر قابل توجه در زندگی افراد است . بیماران در این گروه درمانی ، فرصتی برای فرار ازتنهایی وارتباط برقرار کردن با دیگران دارند واغلب این تجربه به عنوان یک نقطه عطف در بازسازی زندگی آنها تلقی می شود

قوانین شرکت در گروه درمانی کلینیک دکتر کریمی نسب

1-رازداری یکی از قوانین شرکت درگروه درمانی رازداری است به این معنی که اعضای گروه حتی درمانگر نبایدمحتوای جلسات را برای فرد یا گروه دیگر عنوان کنند

2-از انجا جلسات گروه درمانی در ساعت مقرر انجام می شود باید به این نکته توجه داشت که با برنامه ریزی دقیق بتوانند در ساعت مقرر درجلسه حضور یابند

3- همچنین باید کمتر در جلسات غیبت داشته باشید چون عدم حضور در جلسات حتی یکی از اعضای گروه باعث برهم خوردن انسجام گروه می باشد.

3- اگر به هردلیلی نمی توانید در یکی از جلسات شرکت کنید حتما این موضوع را به گروه درمانگر اطلاع دهید.

4- اگر به هردلیلی دیگر نمی خواهید جلسات را در گروه ادامه دهید  حتما 2 جلسه را درگروه شرکت کنید

  نحوه ثبت‌نام و شرکت در گروه‌های درمانی کلینیک دکتر کریمی نسب

اگر به دنبال یک محیط آرام ودلنشین برای شروع راهی نو به سوی بهبودی خود هستید گروه های درمانی در کلینیک دکتر افسانه کریمی نسب مناسب برای شما می باشد

با متخصصان مجرب ومتعهد این کلینیک می توانید همراه شوید تا زندگی بهتری را تجربه کنید

برای ثبت نام در این جلسات گروه درمانی کافی است با یک تماس با کلینیک اطلاعات لازم را کسب کرده  وزمان مناسب جلسات را برای خود انتخاب کرده و به این نتیجه خواهید رسید که چگونه تجربیات ارزشمند این کلینیک به شما کمک خواهد کرده تا به بهترین نسخه زندگی خود برسید.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی گروه درمانی در مرکز مشاوره کلینیک دکتر کریمی نسب پرداختیم. این گروه‌های درمانی به عنوان یک روش مؤثر در ارتقای روان‌شناختی و افزایش سلامت روانی افراد شناخته شده‌اند.

با حضور در این گروه‌ها، افراد می‌توانند احساس انسجام و حمایت را تجربه کنند و از مشکلات روانی خود به صورت گروهی بهبود بخشند.

مرکز مشاوره کلینیک دکتر کریمی نسب با تیم مجرب و متخصص خود، جلسات  گروه‌های درمانی را برگزار می‌کند و به مشتریان خود خدماتی متنوع و کیفی ارائه می‌دهد.

هدف این مرکز، ارتقای کیفیت زندگی افراد و حل مشکلات آن‌ها از طریق مشاوره و روش‌های درمانی مختلف است.

با توجه به اهمیت و تأثیرگذاری گروه‌های درمانی در بهبود روانی افراد، توجه به این موارد و شرکت در این گروه‌ها توصیه می‌شود. امیدواریم که این مقاله به شناخت بهتری از گروه درمانی‌ها و خدمات ارزشمندی که در مرکز مشاوره کلینیک دکتر کریمی نسب ارائه می‌شود، کمک کند

 

drkariminasab

Share
Published by
drkariminasab

Recent Posts

تله های زندگی

تله های زندگی، یک تله بی پایان از رموز و رازهای بی پایان است که…

2 روز ago

خودپنداره وعزت نفس

دراین مقاله ابتدا درمورد خودپنداره وعزت نفس صحبت می کنیم با توجه به اینکه هرفرد…

5 روز ago

سبک های دلبستگی

سبک های دلبستگی، آن احساس نامعلوم و پرشور که ما را به دنبال یک شیء…

1 هفته ago

درمان افسردگی واضطراب با نوروتراپی

افسردگی و اضطراب دو مشکل روحی شایع هستند که بسیاری از افراد به آنها دچار…

1 ماه ago

درمان حملات پانیک درمشهد

همیشه در مواجهه با استرس‌های روزانه و مسائل زندگی، احساسات ناخوشایندی مانند اضطراب و نگرانی…

1 ماه ago

بهترین نوروتراپیست در کلینیک روانشناسی دکتر کریمی نسب

در دنیای پر چالش و پر استرس امروزه، یافتن بهترین نوروتراپیست برای کمک به خودمان…

1 ماه ago