یک دانش آموز که در حال انتخاب یکی از گزینه ها به کمک بهترین مشاور انتخاب رشته مشهد است.

بهترین مشاور انتخاب رشته مشهد

با نزدیک شدن ماه مهر و شروع مدارس و دانشگاه ها، انتخاب رشته برای دانش آموزان و خانواده ها یکی از بزرگترین دغدغه هاست. پیدا کردن یک مشاور انتخاب رشته خوب به شما در کاهش نگرانی های خود کمک خواهد کرد، در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی انتخاب رشته و مشاوره قبل آن بپردازیم.

مشاور انتخاب رشته کیست؟

انتخاب رشته از مهم‌ترین لحظات زندگی هر فردی است، چرا که این انتخاب یک مسیر جدید را برای شما باز خواهد کرد. بنابراین مهم است که در این روند یک همراه باتجربه و خوب داشته باشید.

با اینکه پرس‌و‌جو از معلمین، آشناها و خانواده ‌‌می‌تواند به شما در داشت انتخاب بهتر به شما کمک کند، اما مراجعه به بهترین مشاور انتخاب رشته درست‌ترین گزینه است.

مشاور انتخاب رشته آشنایی کامل به علایق و توانایی های شما خواهد داشت و همچنین با نوع رشته هایی که شما ممکن است به آن علاقه‌مند باشید آشنا است بنابراین می‌تواند تمامی سناریو ها را بسنجد.

در جلسات مشاوره شما با صحبت درباره علایق و توانایی های خود و همچنین بازگو کردن نگرانی های خود می‌توانید دید بهتری نسبت به آنچه برای شما مناسب است داشته باشید. وظیفه مشاور انتخاب تنها کمک به انتخاب یک گزینه نیست، بلکه برنامه ریزی برای آینده است.

در جلسات بهترین مشاور انتخاب رشته چه می‌گذرد؟

جلسات مشاوره می‌تواند بسته به شما متفاوت باشد. در این جلسات معمولا شما با صحبت درباره خود و علایقتان و همچنین استعدادهایتان به مشاور برای شناخت بهتر شما کمک می‌کنید.

البته مشاور شما ممکن است ترجیح دهد شما تست شخصیتی هم انجام دهید. تست های شخصیتی به شناخت بهتر شخصیت و ضمیر ناخودآگاه شما کمک می‌کند. اینطور تست ها بازتابی از افکار و نحوه رفتار شما هستند. رفتار و افکاری که حتی شما خودتان نیز از آنها آگاه نباشید.

بنابراین تست های شخصیتی از مفیدترین راه حل ها برای شناخت شما هستند. از بهترین تست های برای انتخاب رشته و شغل تست شخصیت شناسی نئو است. درباره این نوع تست در مقاله تست شخصیت شناسی نئو چیست؟ بیشتر می‌توانید بخوانید.

پس از انجام تست ها و شناخت بهتر شما، گزینه هایی که شما در دسترس دارید را با مشاور انتخاب رشته خود بررسی می‌کنید. شما باید نسبت به گزینه های خود واقع بین باشید، از بین آنها بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

بهترین مشاور انتخاب رشته با داشتن شناخت کامل نسبت به انواع رشته ها و همچنین شناخت کامل نسبت به شما، می‌تواند بهترین گزینه در دسترس را به شما پیشنهاد دهد و پستی و بلندی های دیگر گزینه ها را با شما در میان بگذارد و در انتها انتخاب باز هم با شماست.

بهترین مشاور انتخاب رشته در مشهد

با اینکه برخی مدارس و موسسه های آموزشی دارای افرادی هستند که به عنوان مشاور فعالیت می‌کنند، اما باز هم ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به یک مرکز مشاوره مراجعه کنید. چرا که در مراکز مشاوره و کلینیک ها افرادی تحصیل کرده و متخصص هستند که در مشاوره دادن با تجربه تر هستند.

بنابراین پیشنهاد می‌شود که برای انتخاب های بزرگی مانند انتخاب رشته به مراکز مشاوره مراجعه کنید. در کلینیک روانشناسی کریمی نسب شما با بهترین مشاور انتخاب رشته می‌توانید صحبت کنید و بهترین مسیر را برای آینده تحصیلی و شغلی خود انتخاب کنید.

3 تا از بهترین های مشاور انتخاب رشته مشهد

1. دکتر محمد احتشام پور

دکتر محمد احتشام پور یکی از مشاوران و دکتر های کلینیک کریمی نسب است که عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران است. از سوابق تحصیلی ایشان می‌توان به کارشناسی روانشناسی و کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی اشاره کرد.

ایشان دوره سنجش و اندازه گیری هوش استعداد یابی را گذرانده است، و به صورت حرفه‌ای در زمینه هدایت تحصیلی و شغلی فعالیت می‌کند.

2. دکتر هاجر سیفی

دکتر هاجر سیفی در کلینیک ما تحصیل کرده در زمینه کارشناسی ارشد مشاوره و کارشناسی روانشناسی است. ایشان همچنین 10 سال سابقه تدریس در دانشگاه آزاد و پیام نور را دارد.

ایشان با گذراندن دوره خودشناسی تا خود شکوفایی با دکتر علی صاحبی در دانشگاه فردوسی مشهد، به طور تخصصی در زمینه مشاوره تحصیلی فعالیت می‌کند.

شما می‌توانید همین حالا برای هر یک از این 2 مشاور انتخاب رشته به صورت آنلاین وقت رزرو کنید.

خدمات بهترین مشاور انتخاب رشته مشهد

از خدمات مشاوران انتخاب رشته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بررسی شرایط و ضوابط موجود در دفترچه انتخاب رشته
  2. تحلیل کارنامه کنکور یا کارنامه نهم به همراه سوابق تحصیلی که از فاکتور های مهم انتخاب رشته است.
  3. مشاوره در زمینه تاثیر و شرایط استفاده از سهمیه
  4. تحقیق و بررسی جزئیات در زمینه رتبه قبولی در رشته های مختلف
  5. بررسی ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها و مدارس
  6. ارائه مشاوره بازار کار ، آینده شغلی و بررسی جزئیات فرصت ها و درآمد رشته های مختلف

امیدواریم این مقاله به شما در آشنایی با بهترین مشاور انتخاب رشته و روند مشاوره تحصیلی کمک کرده باشد. به یاد داشته باشید که با گرفتن مشاوره بازهم این تصمیم شما برای آینده خود است، سعی کنید به کوچک‌ترین جزئیات دقت کنید و در کنار در نظر گرفتن علایق خود واقع بین باشید.

به اشتراک گذاشتن این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *