یک مرد و زن که طلاق عاطفی گرفته اند و در پشت سر آنها یک قلب بزرگ شکسته قرار دارد که یک چکش عدالت به آن زده شده است

طلاق عاطفی چیست و 3 نشانه آن

طلاق عاطفی به معنای نداشتن همان احساس های قبلی و آن احساس نزدیکی نسبت به همسرتان است که سبب می‌شود به تدریج دور شوید.

طلاق عاطفی چیست؟

وقتی می‌خواهید از شریک زندگی خود جدا شوید، تعامل برای شما دشوار می‌شود و همیشه به این فکر می‌کنید که چگونه می‌توانید از همسرتان فاصله بگیرید.

وقتی هر دوی شما از نظر عاطفی در ارتباط هستید، دوستانه رفتار می‌کنید و همه چیز را به اشتراک می‌گذارید، یک سری خاطرات دوست داشتنی و دعواهای کوچک دارید.

اما در نتیجه طلاق عاطفی، شما شروع به دور شدن از شریک زندگی خود می‌کنید و صحبت کردن یا صمیمیت عاطفی با او برای شما استرس زا است.

دلایل بروز طلاق عاطفی

اگر شما یا شریک زندگی شما از نظر عاطفی از شما جدا می‌شود، می‌تواند به دلایل تحریک کننده متعددی باشد.

  1. شاید او یا شما شروع به دوست داشتن شخص دیگری کنید.
  2. آسیب های روحی یا تروما
  3. فشارهای خانواده و آشناها
  4. شکست در روابط قبلی
  5. رفتار فرد مقابل: بی توجهی یا تلاش نکردن برای حفظ رابطه، بی احترامی های مداوم سبب فاصله گرفتن از نظر عاطفی می‌شود.
  6. خیانت و فریب نیز از عوامل مهم جدایی عاطفی در روابط هستند.

نشانه طلاق عاطفی

زمانی که همسر شما از نظر عاطفی جدا شده، از حضور شما مضطرب یا ناراحت می‌شود. 3 نشانه اصلی طلاق عاطفی: تغییر در رفتار، دور شدن و فقدان صمیمت فیزیکی است. البته موارد دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

1. تغییر در رفتار

وقتی همسرتان از نظر عاطفی از شما فاصله می‌گیرد، به تدریج رفتارشان تغییر می‌کند و دیگر هیچ علاقه‌ای به شما ندارند.

2. شروع به دوری

حتی اگر می خواهید زمان با کیفیتی را با هم بگذرانید، همسر شما شروع به دوری از شما می‌کند. و تمام عشق، مراقبت و محبت شما طرد می شود، و جدایی عاطفی روز به روز بیشتر می‌شود.

شریک زندگی تان همیشه دلایل بیهوده ای برای دوری از شما و یافتن هر راهی برای انداختن همه تقصیرها به گردن شما می‌آورد. آنها خود را درگیر کارهای مختلفی می‌کنند تا از شما دوری کنند، زیرا از نظر عاطفی ارتباطشان قطع شده است.

3. تغییر در اولویت ها

زوج های متاهل همیشه اولویت یکدیگر هستند. همسر شما کسی است که می خواهید قبل از هر کس دیگری همه چیز را با او در میان بگذارید.

اما، وقتی شریک زندگی شما از نظر عاطفی جدا می‌شود، دیگر اولویت او نیستید. آنها تمایلی به اشتراک گذاری چیزی ندارند و هیچ صمیمیت عاطفی با شما ندارند.

4. دلخوری و ناراحتی

دعواهای کوچک همیشه برای یک رابطه مفید هستند زیرا پیوند را قوی تر می‌کنند. اما وقتی شریک زندگی شما می‌خواهد از شما دور شود، هر چیزی باعث تحریک او می‌شود.

آنها از تمام اعمال و تلاش های شما عصبانی و آزرده می‌شوند.

5. مکالمه اجباری به نظر می رسد

عدم تعهد به برقراری ارتباط.

هر زمان که به طرز هیجان انگیزی چیزی را با شریک خود به اشتراک می‌گذارید، آنها به طور فعال در مکالمه شما شرکت نمی‌کنند. آنها نمی خواهند از نظر احساسی درگیر شوند و صحبت کردن را غیر ضروری می دانند.

6. بی توجه به احساسات

اگر همسر شما از نظر عاطفی جدا شده باشد، به احساسات شما اهمیتی نمی‌دهد. حتي اگر فرياد بزنيد يا گريه كنيد، هرگز بر آنها تأثير نخواهد گذاشت.

7. فقدان صمیمیت فیزیکی

وقتی در روابط جدایی عاطفی وجود دارد، شریک زندگی شما هیچ صمیمیت عاطفی یا فیزیکی برای شما ندارد.

زندگی جنسی شما مختل می‌شود و حتی اگر سعی کنید ابتکاری داشته باشید، شریک زندگی شما همیشه راهی برای فرار پیدا می‌کند. آنها عشق خود را به صورت کلامی یا غیرکلامی ابراز نمی‌کنند و مانند غریبه ها در خانه رفتار می‌کنند.

8. مشکلات پنهان کردن

اگر شریک زندگی شما شروع به پنهان کردن درد و مشکلات خود از شما کند، این یک زنگ هشدار است. آنها شما را واجد شرایط برای به اشتراک گذاشتن چیزی نمی دانند، زیرا از نظر عاطفی از شما جدا شده اند و نمی خواهند ادامه دهند.

چگونه طلاق عاطفی در ازدواج را برطرف کنیم

اگر می خواهید ازدواج دوست داشتنی خود را نجات دهید و مشکلات را با شریک زندگی خود حل کنید، نکات زیر را امتحان کنید تا از نظر احساسی با یکدیگر درگیر شوید.

  1. برای برقراری ارتباط تلاش کنید
  2. تصورات غلط را برطرف کنید
  3. کمی فضا و زمان بدهید
  4. یکدیگر را درک کنید
  5. احترام بگذارید و تحسین کنید
  6. شنونده فعالی باشید
  7. از آنها بپرسید که چه می خواهند و بگویید چه می خواهید
  8. زمان با کیفیتی را با هم بگذرانید
  9. مشکلات و مسائل را مورد بحث قرار دهید
  10. پشتیبان یکدیگر باشید
  11. محبت خود را از لحاظ عاطفی و همچنین فیزیکی نشان دهید

برخی از نشانه های طلاق عاطفی در بالا توضیح داده شده است. اگر شما یا همسرتان این علائم را دارید، به رابطه خود توجه کنید و فاصله عاطفی را کم کنید.

اگر اینکار به تنهایی برای شما غیر ممکن است حتما از یک مشاور اغزدو.اج کمک بگیرید. در مقاله بهترین مشاور ازدواج مشهد با بهترین ها در این زمینه آشنا شوید.

هر دو طرف باید برای ایجاد یک رابطه سالم و پایدار تلاش کنند. امیدواریم این نکات به شما کمک کند تا بتوانید از طلاق عاطفی عبور کنید و رابطه خود را بهبود بخشید.

منبع:

به اشتراک گذاشتن این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *